KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. szeptember 16., szerda Szólj hozzá!

2009. szeptember 16., szerda 0 hozzászólás

Nem savanyú: Fanyar csokoládé mousse


És nem azért, mert romlott!
Némi ráhatásra az utóbbi egy-két hétben azon voltam, hogy meglepő desszerteket gyártsak. Új ízek, új ízkombinációk, hatásvadászat. Némi kétségem van afelől, hogy mennyire szeretnek az emberek meglepődni, nekem mindenesetre ez izgalmas munka.
Azt nagyon megnézném egyszer, hogy mit szól ehhez a fanyar csokolád mousse-hoz az, akinek nem szólnak előre, mi van a pohárban. A látvány alapján nyilván valami émelyítően édesre számít.

Fanyar csokoládé mousse
(8 kis adag)

100 g étcsokoládé
700 g görög joghurt
2 evőkanál porcukor
½ teáskanál kardamom
250 g Armagnacban marinált aszalt szilva
50 g kakaóbab, összetörve

Az étcsokoládét mikróban vagy vízgőz fölött megolvasztom. Még melegen, nagyon gyors mozdulatokkal összekeverem a joghurt felével. A joghurt másik felét összekeverem a porcukorral és a kardamommal. A szilvát botmixerrel pürésítem.
A poharakba rétegekben belekanalazom a krémeket és a szilvát, én próbáltam minél szabálytalanabbul, de meg lehet próbálni szabályos csíkokban is. A tetejét a kakaóbabbal díszítem. Jól lehűtve tálalom.

Recept: David Everitt-Matthias: Dessert Recipes from Le Champignon Sauvage (ott kicsit másképp és más – „csokoládés joghurt szilvapürével” – néven)

szilva csokoládé joghurt mousse középhaladó

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr905141303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása