KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. október 24., szombat komment

2009. október 24., szombat komment

Brownie helyett: Céklás-csokoládés sütemény


A suliban még mindig csak fejben sütünk, ami elég hervasztó. Novemberben kezdődnek a gyakorlatok, remélem, odaférek majd a gyúródeszkához - nem azért, mert nagyot nőttem, hanem úgy néz ki, sokan vagyunk, kevés eszközre. Persze gyakorolhatnám itthon az iskolában elhangzottakat, ha már házi feladatot nem adnak, de kinek van kedve sárgakrémet és ökörszemet gyártani, amikor helyette ilyen izgalmas céklás süteményekkel is lehet kísérletezni?

Céklás-csokoládés sütemény
(egy kb. 25x25-ös négyszögletes formára elég adag)

125 ml céklapüré (kb. 1,5-2 db sóágyon megsütött vagy főzött céklából)
28 g étcsokoládé
80 g liszt
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1/8 teáskanál só
160 g kristálycukor
1 tojás
80 g szőlőmagolaj (nekem nem volt, én olívaolajat használtam)
1 teáskanál vaníliakivonat

1. Melegítsd elő a sütőt 160 fokra, és vajazd ki a formád. Olvaszd meg a csokoládét mikróban vagy vízgőz fölött.
2. Szitáld egy kis tálba a lisztet, a szódabikarbónát és a sót. Egy másik tálban verd habosra és világosra a cukrot, a tojást és az olajat. Add hozzá először a vaníliát, utána a száraz hozzávalókat, majd a csokoládét és a céklapürét. Mindegyiket jól keverd el.
3. Öntsd a tésztát a formába, és süsd 25-30 percig, tűpróbával ellenőrizd, hogy megsült-e. Hagyd a formában kihűlni. Szeletelheted kockákra, rombuszokra vagy ahogy én csináltam, kiszúrókkal. A képen porcukorral és egy kanál hátával széttördelt Smarties-zal díszítettem. Állítólag málnaöntettel büntet.

Recept: a csodálatos Johnny Iuzzini

cékla brownie isi kezdőknek is délutáni vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr495141296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

:-))))
az a vicc, hogy ezt tényleg szeretik a gyerekek. pedig ha tudnák, hogy cékla van benne...
Jajjmár... miért épp éjjel 1-kor kell ilyen fantasztikus sütitárra bukkannom... Mikor fogok így lefeküdni? Ennek a receptnek külön nagyon-nagyon örülök, mert a fagyasztóm tele céklapürével, amit ugyan korábban kisfiam imádott, de ma már senkinek nincs hozzá gusztusa, na de majd így! :)
szerintem is irtó jó dolog! gyönyörűen a színe, kellemesen édeskés az íze, és bónuszként még egészséges is!
ez valami fantasztikusan néz ki! imádom a céklát!

smilingcranberry 2009.10.24. 14:15:00

én a céklát imádom, de eszembe sem jutott, hogy sütibe... szerencsém volt, jókor voltam jó helyen, és megkóstoltam. isteni. érezni benne egy kicsit a céklát, és isteni a csokival. az állaga külön megér egy misét!
ez vicces, én is most csináltam újra narancshéjat, hogy mindenféle csokis süteménybe belepakoljam. álomszépek a mártogatós fotóid!
Ne aggódj, eljön a gyakorlatnak is az ideje! :) A munka meghozza gyümölcsét! ;))
Ezekkel az édes kis sütikkel kikmehetnél majd a karácsonyi vásárba! Ilyenen nem gondolkodtál még? :) Biztos nagy keletje lenne!
Amúgy most csináltam meg a kandírozott narancsodat, nagyon finom lett! :))
süti beállítások módosítása