KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. április 05., hétfő 16 komment

2010. április 05., hétfő 16 komment

A nem haladásról: Fraisier

A cukrásziskolában összesen 8 (!) gyakorlati óránk van egy év alatt, márpedig a képzés csak egy éves. Aki ezután teljesíti a vizsgakövetelményeket, cukrász lesz. Ez tán egy kissé korainak tűnhet, nekem egy kissé ijesztő.
Az ideális az lenne, ha a gyakorlati órákon mindenki végigsüthetné, amit a szakmai vizsga megkövetel, ez 8 alkalommal alatt nyilván lehetetlen. Ezért aztán a nagy napon megtörténhet velem akár az is, hogy egy olyan süteményből vizsgázom, amilyet korábban még sosem csináltam. Az élet izgalmasan szép.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a vizsgára csak úgy juthatok el, ha előtte ledolgozom valahol 420 órát. Én ezt heti egy alkalomból próbálom abszolválni, holott igazán gyakorlatba jönni akkor lehetne, ha heti ötször nyomnám, ugyanúgy, mint akik dolgoznak.
Na szóval nem haladok túl jól.

A fraisierről:
Ehhez a klasszikus süteményhez sütöttem jófajta "meleg úton készült nehéz felvert"-et, hogy tankönyvesen fogalmazzak. Ez azt jelenti, hogy tojásokat cukorral vízgőz fölött felmelegítettem kb. 45 fokosra, ezután a triplájára kihabosítottam, beleszitáltam a lisztet, és adtam hozzá még tejjel elkevert olvasztott vajat. Lapra kikenve megsütöttem. Miután kihűlt, a későbbiekben is használt desszertgyűrűnél egy kicsit kisebb karikákat vágtam ki belőle.
A sütemény krémje ún. creme mousseline, ami a cukrászkrémhez hasonló vaníliakrém.
A desszertgyűrűbe került szeletekre vágott eper, két réteg tészta (ezt Kirsch-sel meg kellett volna locsolnom, ha lett volna itthon), közé és fölé krém.
A tetejére marcipánt tettem, amit előtte halványzöldre színeztem.

torta eper gyümölcsös vanília sütemény isi vállalkozó szelleműeknek

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr655141270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bea, tudom, tudom, a gyak. papírom már meg is van.
dupla gyakorlat??? hát rajtam már az sem tud segíteni ;-)
köszönöm mindenkinek az együttérzést :-)
Viszont legalább jó sok pénzbe kerül. A mai gyakorlaton - egyebek mellett - piramistortát sütöttünk. Egyikünknek sem kívánom vizsgatételként... Ugye tudod, hogy keddig kell igazolni a gyakorlati időt, meg befizetni a vizsgadíjat? És lehet, hogy jövő pénteken dupla gyakorlatunk lesz, mert a 8-ból még csak 6 volt meg...
Az iskolához és vizsgához, biztosított körülményekhez és elvárt követelményekhez nem tudok hozzászólni, max annyit, hogy nagyon nem fair. sőt.
Az édességed viszont észtveszejtően jól néz ki!
oké oké, de ha egyszer oly nehéz az élet ;-)))))
ha visszaolvasok a tavaly ilyenkori bejegyzéseidre, na akkor igenis van haladás. nem mondom pl nigella tömör csokitortáját azóta is kedvelem, de ez most már egy másik szint. szóval tessék néha örülni is : )
Mégis jól írtad?
marxonja@yahoo.com
és köszönöm!
Szia!
Az indulástól kezdve olvasom a blogodat, szerintem nagyon ügyes és kreatv vagy, tetszik az előremutató gondolkodás, ahogy a cukrászatot kezeled.
Szeretnék neked privát üzenetet küldeni (nem akarom a többi olvasódat hosszú kommentekkel terhelni), ha nem probléma, megadnád az email címed?
Üdv,
Medgyasszay Dóra
Nem,még nem!Jövőre tervezem.(de még senkitől nem hallottam ,hogy hű mennyi jó dolgot tanult volna akárhol is,úgyhogy szerintem az összes egyre megy)
TE a Dobosba jársz,ugye?
Orsi, te is jársz cukrász felnőttképzésre? a tiéd jobb?
Ezt most jól meg is enném ebéd utáni nasiként:-)
Cukrászsuli: botrányos....:-((((
Színvonal...dehát ez van,nekük kell a pénz,nekünk meg a papír...csak meg ne húzzanak még több pénzért
Azért reménykedem,hogy egyszer valaki itt is csinál egy színvonalas cukrásziskolát,ami tényleg arról szól amiről kéne.
Am. a sütid nagyon jól néz ki!:)
ez elég kemény... :( jól belöktek a mélyvízbe. bár én már nem csodálkozom ilyeneken, ez Magyarország.
a süti mindenesetre észbontóan guszta lett, örülnék, ha tudnám hozni ezt a színvonalat amit Te nyújtasz. :)
csak azt a 8-at, amit az iskola tankonyháján tartanak.

Ági, aki főz 2010.04.05. 22:46:00

Hát tényleg vannak kihívások az életben! De akkor ők a gyakorlatot nem is biztosítják?
süti beállítások módosítása