KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2011. december 15., csütörtök 6 komment

2011. december 15., csütörtök 6 komment

Datolyás omlós: Meneinas


Én vagyok az egyetlen, aki baromira unja már a hókiflit? Ha te is velem unod, csináld utánam inkább ezt. Majdnem ugyanaz, de mégis üdítően más. Kellemes keleti ízvilág hanukarácsonyra, a multikulti, a szeretet és az elfogadás jegyében.

Meneinas
(12 db)

170 g datolya, kimagozva mérve, felaprítva
1 mandarin
1 ek vaj
50 g dió, aprítva
112 g puha vaj
1 ek cukor
1 ek tej
1/2 ek narancsvirágvíz
190 g liszt
1 tk sütőpor
egy csipet só
porcukor



1. Tedd a datolyát a vajjal egy kis lábosba, reszeld hozzá a mandarin héját, és adj hozzá 2 evőkanállal a levéből. Főzd pépessé úgy, hogy közben egy krumplinyomóval megdolgozod. Húzd le a tűzről, és add hozzá a felaprított diót. Hagyd kihűlni.
2. Keverd ki alaposan a vajat a cukorral, add hozzá a tejet és a narancsvirágvizet. Keverd bele a sütőporral és a sóval átszitált lisztet. Csak addig keverd, míg éppen összeáll a tészta, ettől lesz jó omlós. Azonnal dolgozhatsz vele.
3. Gyúrj 10 grammos golyókat a töltelékből. A tésztából én kb. 23-25 grammos labdákat gyúrtam, a közepére az ujjammal mélyedést csináltam, ebbe került a datolyagolyó, a széléről ráhajtogattam a tésztát, és a két tenyerem között labdává formáztam.
4. Tedd a süteményeket sütőpapírral bélelt tepsire, és az oldalt nyomkodd össze, hogy méhkaptár formát kapj. Tedd minimum fél órára hűvös helyre.
5. Melegítsd elő a sütőt 175 fokra, és süsd meg benne az aprósüteményeket 20 perc alatt. Elég, ha a talpuk megbarnul, egyébként a színük nem változik jó esetben.
6. Ha kivetted a sütőből, hagyd 5 percig hűlni, aztán forgasd meg porcukorban.

Recept: Alice Medrich: Chewy Gooey Crispy Crunchy

karácsony dió keksz datolya középkezdő petit fours

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr155141145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hú, jól nézhet ki! neked is boldog karácsonyt kívánok!

Nyárikonyha 2011.12.15. 15:51:00

valami hasonlót néztem a youtube-on valamelyik nap, csak azokat egy érdekes mintázatú formába nyomogatták, ettől nagyon funky lett a kinézetük. Happy Holidays!
nem bánod meg, és tényleg nem vészesen macerás kis mennyiségben
Izgalmas! Hókiflit sosem sütöttem, most sem fogok, de ezt kipróbálom, ha belefér.
Kedves Szonja! Nem jön ki matek: ha 170 gr datolyával indulunk, amihez jön még 3 evőkanál egyéb anyag, akkor 170+x gr tölteléket kapunk. Amikor ebből 10 grammos adagokat készítünk, és ezt 12 darab kekszhez tesszük, akkor elég sok datolyakrém megmarad, azaz felesleges. Kb. 100 gr datolya elég lenne. Nem?
Sőt! A diót kifelejtettem, pedig az is ott van a töltelékben, így az még több, mint 12x10 gramm. Nagyjából a duplája lesz a szükséges mennyiségnek, így ez végképp érthetetlen. 70 gramm kellene a datolyából? De akkor már durván más az összetevők aránya. Legyen mondjuk 85 gr datolya és 25 gr dió?
süti beállítások módosítása