KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2012. április 27., péntek 5 komment

2012. április 27., péntek 5 komment

Kell egy recept: Choc. chip cookies




Úgy látom, eljött a kerti- és grillpartik ideje, ez esetben pedig égető szükségünk lesz egy tökéletes choc. chip cookie receptre Ha vendégként mész, ezt vidd magaddal, ha te tartod, add ki az egyik vendégnek, hogy ezt hozzon chips helyett.
A csokicsipszes keksz gyerekjátéknak tűnik, talán aki életében egyetlen egyszer sütött, az is ezt sütötte. Az igazság az, hogy én nagyon kevés tökéletes recepttel találkoztam, pedig sok hasonló keksszel próbálkoztam már. Szóval ezt becsüljétek meg.
Ma is csináltam egy adagot belőle, és ezúttal remek felvevője volt a húsvéti csokitojásoknak, különös tekintettel a daimos Milkára, mert szart azért nem tettem bele.

Choc. chip cookies
(kb. 45 db, a fagylaltoskanalad méretétől függően)

225 g puha vaj
175 g kristálycukor
125 g barnacukor
2 tojás
240 g búzafinomliszt
230 g kenyérliszt
1/2 ek só
1 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
450 g apróra tört ilyen-olyan csokoládé (étcsokoládéval a legjobb)

1. Melegítsd elő a sütőt 180 fokra (légkeverésest 160 fokra), és béleld ki sütőpapírral a tepsijeidet.
2. A vajat keverd ki gépben habosra a cukorral.
3. Add hozzá egyenként a tojásokat.
4. Keverd bele a liszteket a sóval, a sütőporral és a szódabikarbónával átszitálva, majd a csokit is.
5. Adagold fagylaltoskanállal a tepsikre, egymástól kellő távolságra (nekem összesen 9 db fért el egyre). Süsd 12 percig.
6. Ha megsült, hagyd még 2-3 percig a tepsin hűlni, hogy kicsit megszilárduljon, aztán emeld át egy tortarácsra a kekszeket.

Ez egy Jacques Torres recept. Ő New York egyik leghíresebb chocolatierje, aka Mr. Chocolate.

csokoládé keksz kezdőknek is kertyparty

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr955141126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

örülök, hogy finom lett! a formájával kapcsolatban: én néha lelapítom sütés előtt a tenyerémmel, néha nem, attól függ, milyen kedvem van. ha nem lapítom le, akkor kicsit púposabb a formája, de azért valamennyit úgy is lapul a sütőben.

Balogh Nóra (Lucamami) 2012.04.27. 22:52:00

Megcsináltam az egészet! Volt egy doboz étcsokis Merci, azzal letudtam a fele csokit. :) Nagyon fincsi volt... Elfogyott még langyosan. Egy technikai jellegű kérdés: Neked hogy lesz ilyen szép? Lehet, hogy az a baj, hogy M-es tojásom volt, de ha simán kikanalaztam a gombócot és úgy sütöttem, akkor úgy sült meg, gombócban. Ha meg. Kilapítgattam, akkor nem lett ilyen szép kerek. A tészta állagra inkább linzeres volt, a csokit egy deszkára borítva tettem bele.
csinálj féladagot, úgy nem olyan vészes!

Balogh Nóra (Lucamami) 2012.04.27. 22:52:00

Fél kiló csoki??? És van olyan jó, hogy beletegyem a jó minőségű étcsokit? Nálunk a nyulak és mikulások az oviban végzik, szóval ötször is meggondolom, mibe teszek ennyi csokit! :)

Édeskonyha 2012.04.27. 22:52:00

Nyami, hogy én ezt hogy szeretem! Hangulatos lett a fotó, mindjárt megyek is egy cookiesért. Szerencsére épp van itthon :D
süti beállítások módosítása