KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2014. február 23., vasárnap Szólj hozzá!

2014. február 23., vasárnap 0 hozzászólás

Nem kell mindig croissant: Vörösáfonyás bagel

bagel.jpg

Reggelire, félbevágva, megpirítva, mézes ricottával megkenve, aszalt gyümölcsökkel megszórva - verhetetlen. 

Vörösáfonyás bagel

(8 db)

250 ml langyos víz

1 ek méz

1 tk porélesztő/15 g friss élesztő

450 g kenyérliszt

2 tk só

a főzéshez: 

2 l víz

2 ek méz

1 ek szódabikarbóna

1 tk só

a kenéshez: 

1 tojássárga

1 tk tejszín

a tetejére: 

2 ek sütésálló cukor

1. Az élesztőt feloldom a mézzel elkevert vízben. 

2. A lisztet a sóval keverőtálba teszem, hozzáöntöm az élesztős levet, és géppel vagy kézzel alaposan begyúrom. Kigömbölyítem, lisztezett tálba teszem, és egy órát pihentetem. 

3. Ha a duplájára kelt, néhány mozdulattal kipaskolom belőle a levegőt. Lemérem a súlyát, és 8 egyenlő részre osztom. 

4. Egyenként kigömbölyítem, és mindegyik közepébe egy lyukat fúrok az ujjammal, aztán megpörgetem az ujjam körül, hogy kitágítsam a lyukat. Egy órára letakarom, félreteszem kelni. 

5. A sütőt 210 fokra előmelegítem, és két tepsire sütőpapírt terítek. 

6. A főzéshez a vizet felforralom a többi hozzávalóval. A megkelt bageleket kettesével beledobom, és mindkét oldalukat fél-fél percig főzöm. Először papírtörlőn lecsepegtetem őket, aztán a tepsire teszem. A tojássárgát kikeverem a tejszínnel, és megkenem vele a bagelek tetejét, aztán megszórom a sütésálló cukorral. 

7. A sütőbe teszem 15 percre. Ha kivettem, hagyom teljesen kihűlni. Mézzel kikevert krémes ricottával és apróra vágott aszalt gyümölcsökkel ettem, de előtte félbevágtam, és megpirítottam. 

Recept: love and olive oil

 

reggeli áfonya kelt tészta péksütemény középkezdő

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr495828838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása