KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2014. október 15., szerda komment

2014. október 15., szerda komment

Kakukkfüves-sütőtökös vajjal az igazi: Sütőtökös pogácsa

sütőtök_pogácsa_1.jpg

Pogácsának hívom, de csak azért, mert nem jut jobb magyar szó rá az eszembe, a pogácsát meg úgyis mindenki szereti. Kicsit édes, kicsit sós, kicsit hasonlít egy scone-ra, kicsit hasonlít egy biscuitre.

Nincs benne élesztő, ami valódi pogácsává emelné (bár én a túrós pogácsába sem teszek), van benne viszont sütőpor és szódabikarbóna. Nagy előnye, hogy sokkal gyorsabban elkészül, mint egy pogácsa, sőt, muszáj is gyorsan dolgozni vele. Nem kell percekig gyúrni, dagasztani, sőt, fontos, hogy csak néhány laza mozdulattal keverjük ki a tésztát. Nincs szükség hozzá gépre, egy kézzel is kidolgozzuk pikkpakk. Ennél több jó hír nem is kell, igaz? 

Ennek a pogácsának az elkészítése szinte ugyanaz, mint ezé a kéksajtos-snidlingesé, amit a visszajelzéseitek alapján nagy sikerként könyveltem el. 

A sütőtökös vajat nem kötelező megcsinálnod, de ha mégis veszed rá a fáradtságot, imádni fogsz érte! Kenheted egyszerűen pirított kalácsra is! 

Sütőtökös pogácsa kakukkfüves-sütőtökös vajjal

(18 db)

a pogácsához: 

280 g liszt

1/4 tk szódabikarbóna

1 ek sütőpor

1 tk só

1,5 tk fahéj

 egy csipet szegfűszeg

1 ek + 1 tk cukor

85 g jéghideg vaj

110 g sütőtök, megsütve, pürévé nyomkodva

250 ml író vagy natúr joghurt

tej és nádcukor a tetejére

a vajhoz: 

130 g puha vaj

1 ek méz

65 g sütőtökpüré

2 kis kakukkfűág

1/2 tk mézeskalács fűszerkeverék (pl. ilyen)

1. Egy tepsire sütőpapírt terítek, a sütőt előmelegítem 230 fokra (légkeverésest 210-re). 

2. A pogácsához a száraz hozzávalókat egy keverőtálba szitálom, és a reszelő nagy lyukú oldalán belereszelem a vajat, vagy egy ilyen nagyon hasznos eszközzel eldolgozom a liszttel. 

3. Belekeverem a kezemmel a sütőtökpürét, majd végül a joghurtot is. 

4. Lisztezett felületen kb. másfél centi vastagra lapítom a tésztát. Egy 5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval formázom a süteményeket, és a tepsire teszem. A tetejét megkenem tejjel, és megszórom nádcukorral. 

5. 20 perc alatt megsütöm. 

6. A vajhoz mindent összekeverek, a kakukkfűágakról leszedegetem a levelek, azt is beleteszem. A vajat a kihűlt pogácsák mellé tálalom. 

Recept: Foodness Gracious

sütőtök pogácsa piknik uzsonna kezdőknek is délutáni vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr356793305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egy pogácsa nem attól lesz pogácsa, hogy kerül-e bele élesztő, tehát minden tépelődés nélkül hívhatod annak.
A kéksajtos-snidlingest nem próbáltam, de ez valami eszméletlenül finom! A vaj meg mennyei! :)
@Lulemi: örülök, hogy te is így gondolod, a vaj nekem is nagy felfedezés volt!
Már tervezgetem a sütését, de hol van a receptben a kakukkfű?
@SpeckoHU: köszönöm, hogy szóltál, javítottam.
Kipróbáltam, és finom lett, de a tészta ijesztően lágy volt, mint a galuskatészta. Extra mennyiségű liszt kellett hozzá, hogy ki tudjam nyújtani, szaggatni. Ragadt, mint az istennyilva.
Rákerestem a pumpkin scone-ra és az első találat, "Starbucks Pumpkin Scones Copycat Recipe" 2 cup liszthez ír 3 tablespoon tejet.
Nekem az az arány reálisabbnak tűnik.
@SpeckoHU: igen, közben én is utánanéztem, legközelebb kipróbálom másképp!
süti beállítások módosítása