KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2009. november 01., vasárnap 10 komment

2009. november 01., vasárnap 10 komment

A beszerzésről: Krémsajtos kókusz flan


Ez az az édesség, ami isteni finom, nagyon egyszerű megcsinálni, mégsem ajánlom senkinek, hogy nekiálljon, mert mire beszerzi az összes hozzávalót, már el is megy a kedve az egésztől. Csak nálunk kell egy-egy jobb étel alapanyagaiért ezerfelé rohangálni, vagy ez mindenhol így megy, esetleg még élveznem is kéne? Ha még Culinaris sem lenne, biztos itthon zokognék a szakácskönyveim fölött.

Krémsajtos kókusz flan (vagy créme caramell)
(6 adaghoz)


A karamellhez:
1/2 csésze cukor
1 evőkanál víz
1/4 teáskanál friss citromlé


6 kis soufflés tálka


1. Egy lábosban keverd össze a hozzávalókat, és közepes hőfokon melegítsd. Ha a cukor feloldódott, és már kezdené változtatni a színét, állj át magasabb hőfokra, és forrald 4-5 percig, hogy borostyánszínű legyen.
2. Azonnal öntsd a tálkák aljára a karamellt, majd tedd félre.


A krémhez:
225 g krémsajt (tescós, mert az olcsóbb, mint a Philadelphia, viszont ugyanolyan jó)
1/2 csésze kókusztej (az én kedvencem a Chaokoch, ez Culinaris)
1/4 csésze krémesített kókusz (creamed coconut, meglepő módon kaptam a helyi Smatch-ban)
200 g dobozos vagy konzerv sűrített tej (Lidlből, mert ez sem terem minden fán)
3 és fél tojás (minden recept nagyot ír, ezt az egyik környékbeli zöldségestől szoktam venni)
1/4 teáskanál vaníliakivonat (csakis a Culinarisból, a többi nem finom)
egy csipet só
ha a sűrített tej cukrozatlan, akkor még kell cukor is
kókuszchips a díszítéshez (szintén Culinaris)


1. Az összes hozzávalót turmixold össze, aztán szűrd át egy szitán.
2. Öntsd a krémet a karamellel bélelt formákba. Tedd a formákat egy mély tepsibe, önts köréjük forró vizet, hogy a tálkák feléig érjen fel. Fedd le a tepsit alufóliával, amibe szúrkálj lyukakat, ahol a gőz távozni tud.
3. Süsd 150 fokon kb. 35 percig. Akkor jó, ha már a közepe is szilárd, és nem remegős, amikor megmozdítod a tepsit.
4. Hagyd kihűlni a tálkában, tedd a hűtőbe egy éjszakára.
5. Tálaláskor borítsd őket egyenként egy tálba, és várj egy kicsit amíg a karamell lecsurog. (A képen azért nem látható, mert én meggondolatlanul még a tálkában kiettem belőle.) Díszítsd enyhén megpirított kókuszchipsszel.


Recept: Chewy Gooey megint

kókusz desszert krémsajt kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr775141295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

de, de, lehet a klasszban kóstolni, és ott még jobban is néz ki! meg a banános sütit is lehet enni, csak cupcake formájában, fűszeres mascarponés krémmel.
Olyan jó fej vagy, hogy írod, hogy a Tesco-s krémsajt is jó, mindig marslakónak éreztem magam, hogy nekem az ízlik.... (Ezt nem lehet a Klasszban kóstolni?)
Komolyan??? :O Nem is tudtam, hogy a Herba házban ilyeneket is lehet kapni... köszönöm, el fogok menni!! :)

t3v, az okostojas 2009.11.01. 21:56:00

Niki, pécsi vagyok, és minden beszerezhető ehhez. A Herbaház a közgázas mekivel szemben van, egy helyen szinte minden.

é, lehet, hogy az én vásárlási stratégiámmal van baj :) bevásárlólistám van, és idővel kialakult, hogy mit hol vásárolok. ha elég sok minden összegyűlt egy bolthoz, akkor arra a helyre megyek, legközelebb meg a másikba, csak a gyakran cserélődő kajákra érvényes, hogy a legközelebbi boltban veszem meg. a tartós élelmiszereknél tök mindegy, nálam áll-e a szekrényben/kamrában vagy a boltban (és nem nagy a lakás :)
okostojás, jó a neved ;-)
teljesen félreértettél, nem azzal van a bajom, hogy ne lehetne beszerezni a hozzávalókat, hanem azzal, hogy sok helyről kell összeszednem, és ezt ugye minden egyes izgalmasabb kajánál el kell játszanom. én boldogabb lennék, ha lehetne egyszerűbben.
a mascarpone és a krémsajt nem felcserélhető szerintem, és én normális krémsajtot jó áron nem szoktam mindenhol találni. a dobozos és a tubusos sűrített tej sem egyforma szerintem.
a marhahúst meg nem szeretem! :-) tudom, mert még nem ettem jót...
judit, a lidlben én cukrozatlant kaptam.
nem is tudom csütörtökön mi volt a menőbb a film vagy a flan ? : )

smilingcranberry 2009.11.01. 21:56:00

A végeredmény valóban mesés:-) és így már valóban nem olyan durva a lista, mert Édesem már végigbumlizta helyettünk:-)
Off: a Lidl-féle sűrített tej cukrozatlan? nekem az kellene az indiai fagyihoz...
Na és én mit szóljak, aki Pécsen lakik, itt aztán egy fikuszt sem kapok, nem ám még kókusztejet... :( pedig olyan jól néz ki... imádom az efféle különlegességeket, és ráadásul pofon egyszerű!

Ági, aki főz 2009.11.01. 21:56:00

Azért nem olyan durva ez a lista, viszont a végeredmény valami mesésen hangzik. Nem is tudtam, hogy a teskós krémsajt is finom, én teljesen rá vagyok kattanva a Philly-re.

t3v, az okostojas 2009.11.01. 21:56:00

vaníliakivonat: házilag vodkából és rúdvaníliából, sűrített tej: penny (tubusos, cukrozott), spar (saját márkás, cukrozatlan), kókuszchips: dm, herbaház, bioboltok. krémsajt/mascarpone is mindenhol van, az egyedüli probléma a kókusztej/creamed coconut, amire nekem mondjuk bejáratott lelőhelyem van, és mivel sokáig eláll, lehet előre tervezni. nem olyan vészes a lista, ha a jó marhahús hiányára panaszkodtál volna, megérteném. a fentiek közül nálam csak kókuszchips nincs most itthon :)
süti beállítások módosítása