KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. április 08., csütörtök 14 komment

2010. április 08., csütörtök 14 komment

Magányos szívek klubja: Görög joghurt panna cotta eperpürével

Az előző bejegyzésem viszonylag indokolatlanul, de kifejezetten búval *aszottra sikerült. Ez még egyszer nem történhet meg!
Oké, elismerem, nagyon boldog vagyok, ha ránézek erre a desszertre, vagy akár az előzőre. Viszont még nem vagyok elégedett!
Lehet-e ez a cél vagy túlzásokba azért nem kell esni:
"...a káprázatos Cseresznye a tortán nevű sütemény, Pierre mára mítikussá vált tejcsokoládés extravaganzája. Számomra ez a torta - amelyet sajnos otthoni körülmények között nem lehet elkészíteni - foglalta össze Pierre ajándékainak a karakterét és stílusát. A torta kockázatos volt - Pierre tejcsokoládét használt, miközben a séfek azért versengtek, hogy megtalálják a legsötétebb és legkeserűbb csokoládét. Összetett volt, de tökéletes - roppanós habcsókot, krémes ganache-t, ropogós pralinédarabkákat, vékony csokoládélapokat és pirított mogyorót kombinált benne Pierre. Úttörő volt - Yan Pennor ünnepelt designerrel dolgozott együtt, hogy megalkossák a drámaian kibomló dobozt ahhoz a süteményhez, amely úgy nézett ki, mintha egy óriás tortából lett volna egy szelet. Furcsa volt, vagy inkább egyenesen őrült - Pierre a mesterművét egy óriási fényes bohócorral koronázta - egy cseresznyével, aminek a szára a legmókásabb szögben állt felfelé." (Dorie Greenspan: Desserts by Pierre Hermé)
Én soha nem kóstoltam, de egyszer a tévében láttam, ahogy az aranycsíkokkal díszítették. Valaki evett már ilyet?

Ennek a tortának nem ismerem a receptjét, de azért a panna cottám sem rossz. Könnyű és hűsítő.

Görög joghurt panna cotta eperpürével

A panna cottához:
125 ml tej
1 teáskanál zselatinpor
250 ml habtejszín
50 g kristálycukor
1/2 teáskanál vaníliakivonat
1 citrom finomra reszelt héja
150 g görög joghurt

Az eperpüréhez:
200 g fagyasztott vagy friss eper
1/2 citrom leve
2 evőkanál kristálycukor
1 teáskanál zselatinpor

1. A panna cottához a zselatinport szórd a tej tetejére, és adj neki 10 percet, hogy megpuhuljon.
2. Eközben forrald fel a tejszín felét a cukorral, a citromhéjjal és a vaníliával. Keverd hozzá a tejet, egy perc alatt fel is olvad majd benne a zselatin.
3. Vedd le a tűzről, és add hozzá a maradék tejszínt és a joghurtot.
4. Adagold formákba vagy üvegpoharakba a krémet. Legalább 4 órára tedd hűtőbe. Én szilikon bonbon-, illetve financier formákat használtam, és ezekben kifagyasztottam a panna cottát, hogy csak ki kelljen pattintanom belőle az édességet.
5. Az eperpüréhez egy lábosban főzd puhára az epret a cukorral és a citromlével. Ha már engedett egy kis levet, botmixerrel vagy turmixgépben pürésítsd. Várd meg, hogy kihűljön, és adagold a jól lehűtött panna cottád tetejére.

joghurt eper gyümölcsös desszert gluténmentes középhaladó

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr935141269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

te jó ég, hát már hogyne szeretném!!!! :-) hozd majd el, légy szíves!
Nekem véletlenül megvan Pierre Hermé csokis édességes könyve, ha szeretnéd, kölcsönadom...
huu ebből annyit ennék, hogy rosszul legyek, hogy utána soha többet ne csorogjon a nyálam már akkor is, ha fotón látom...
Kész vagyok... mestermű! :)
Én mindig csak ámulok és bámulok Nálad, ez a recept is és maga a desszert is nagyon jó! Én is panna cottát csináltam nemrég, de közel sem vagyok a Tiédhez. :)
Na, az előzőhöz azt írtam eszméletlenül jól néz ki, most töröm a fejem, hogy lehet ezt fokozni, mert amit itt mutatsz az maga a bűnbeesésre csábítás! Elalélóan szép! És biztos nagyon finom is :)
ha inasra lesz szükséged, gondolj rám léci :)
a cukrászdáig még sok ilyet meg még ilyenebbeket kell csinálnom :-) de nagyon kedvesek vagytok!
gren, egy csőrös műanyag flakonból (lehet nyomózsák is) tettem a pürét a mélyedésekbe, a mélyedések pedig eleve adottak voltak a speciális szilikonforma miatt.
Gyönyörű lett! Én is mennék abba a cukrászdába :)

Főz és fecseg 2010.04.08. 15:45:00

Őrület, mikor nyitod már meg végre azt a cukrászdát!?
ez komoly? most jött az sms-ed, hogy hozol a sütiből, ami most a blogon van, ezért jöttem megnézni. te jó ég, mekkora mázli,hogy ma nálam lesz ez a spontán buli : ) és nem a klasszba megyünk.
csodaszép! nade nemcsak a tetejére adagoltad az epret! hogy csináltad?
Uramatyám... Az én szám fülig érne, ha valaki megkínálna 1-2 ilyen gyönyörűséggel :-))
süti beállítások módosítása