KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. november 02., kedd 3 komment

2010. november 02., kedd 3 komment

Őszi flanc: Citrom flan őszi kompóttal


Életem egyik újszerű és meglepően pozitív élménye a "tanítás". Sosem vágytam rá, hogy másoknak átadjam bármilyen témában a nemlétező tudásomat, most mégis valami pofátlan magabiztossággal álltam ki mások elé, hogy elmondjam, szerintem hogyan kell jó süteményeket csinálni. És bejött! Köszönöm mindenkinek, aki ott volt, hogy ilyen jó társaságban lehettem! Szuper este volt, és ha igaz, amit mondtatok, nem csak én éreztem ilyen jól magam!
Ha tudtok, menjetek BloggerKonyha főzőkurzusokra a KukTanodába, mert állati jó dolgok fognak még ott készülni. Lesz
Kolbásztöltés Gabojszával, nov. 11.
Őszi zöldséges étkek Sajtkukaccal, nov. 18.
Adventi készülődés kicsiVúval, nov. 25.

Citrom flan őszi kompóttal
(6 adag)

A citrom flanhoz:
500 ml teljes tej
1/2 csésze cukor
1 citrom héja, zöldséghámozóval levágva
egy csipet só
2 tojás
2 tojás sárgája

1. Forrald fel a tejet a citromhéjjal, a sóval és a cukorral, aztán hagyd fedő alatt állni fél órát. Szűrd le, a citromhéjra már nem lesz szükséged.
2. A langyos tejet keverd simára a tojássokkal. A krémet oszd el 6 kis hőálló tálkában.
3. A tálkákat tedd egy mély tepsibe, önts köréjük forró vizet úgy, hogy a tálkák feléig felérjen. 150 fokos sütőben 35 perc alatt süsd remegősre. Ha kihűlt, tedd egy éjszakára a hűtőbe. Tálaláskor vágd körbe egy éles késsel, borítsd egy tálra.

A kompóthoz:
500 ml szőlőlé
125 ml száraz fehérbor
1 alma, megpucolva, kicsumázva, felkockázva
1 körte, megpucolva, kicsumázva, felkockázva
6 aszalt füge
6 aszalt sárgabarack
6 kimagozott aszalt szilva
1 evőkanál mazsola
1/2 narancs héja
1/2 citrom héja
1 evőkanál méz
1 teáskanál szegfűszeg
1 fahéjrúd

1. Egy lábosban forrald fel a szőlőlevet, bugyogtasd egy órát, hogy besűrűsödjön.
2. Add hozzá a több hozzávalót, és ezt is forrald egy órát, hogy a leve szirupos legyen, a gyümölcsök pedig megpuhuljanak. A kihűlt kompóttal tálalhatod a citrom flant.

Recept: epicurious.com

citrom flan kompót kezdőknek is vacsora vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr305141224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orsi, igen, szeretem az epicurious egyszerű eleganciáját. csak be ne pereljenek ;-)
magda, szerintem is nagyon finomakat csináltatok!
nagyon jol erzetem magam, koszonom megegyszer az estet!
nalunk a sorrend a kovekezo volt: malnalekvaros-marcipanos, kokuszos-ananaszos, es vegul a csokolades :) de mindharom nagyon finom volt!
Wow!
A hagyományos karamelles flant nagyon nem szeretem,de ez nagyon jól hangzik!

LÁtom lassan lefőzöd az egész epicurious-t :)))
süti beállítások módosítása