KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2014. február 08., szombat Szólj hozzá!

2014. február 08., szombat 0 hozzászólás

Villám farsang: Narancsos ricotta fánk + kamillás meyer citrom krém

ricottafánk.jpgA ricotta túró most tényleg flancolás, mert igyekeztem magam az olaszos recepthez tartani. Az igazság az, hogy nyugodtan meg lehet csinálni a mi túrónkkal is. A ricottának kicsit lágyabb az íze, engem a tejszínre emlékeztet. 

A citromkrémet a szokásos lemon curd receptem alapján készítettem, amit imádok, de most szerettem volna egy kicsit különlegesebbet. Nagyon-nagyon jól megy a fánkhoz, tényleg nem érdemes ellustálkodni a dolgot! Persze sima citromot is lehet hozzá használni, csak én most kirúgtam a hámból. 

Narancsos ricotta fánk

(kb. 30 db)

300 g ricotta túró (amit zacskóban árulnak)

50 g kristálycukor

1 narancs finomra reszelt héja

2 ek narancslé

1 egész tojás és 1 tojás sárgája

60 g liszt

2 ek kukoricaliszt

1 ½ tk sütőpor

egy csipet só

olaj a sütéshez

porcukor a hempergetéshez

  1. A ricottát egy villával áttöröm, hozzákeverem a cukrot, a narancshéjat és -levet.
  2. A tojásokat simára keverem, és ezt is a ricottához adom.
  3. A liszteket átszitálom a sütőporral és a sóval, és a többi hozzávalóban eldolgozom, de nem szabad túlkeverni. Becsomagolom, és egy órára hűtőbe teszem.
  4. Az olajat kb. 160 fokosra melegítem. Ha nincs hozzá hőmérőm, sütök egy próbát. Ha kb. 3 perc alatt megbarnul, és a közepe is átsül, jó az olaj hőmérséklete. A masszából diónyi golyókat gyúrok. Pár perc alatt megsütöm őket, és még melegen porcukorba hempergetem. 

Recept: What Katie Ate

Kamillás meyer citrom krém

(kb. fél liter)

3 db meyer citrom

150 g cukor

2 ek szárított kamillavirágzat 

3 db tojás

egy csipet só

85 g vaj

1. A citromok levét egy lábosba facsarom, hozzáadom a cukrot és a kamillát. Felforralom, és lefedve fél órát állni hagyom. 

2. Átszűröm, és visszaöntöm a lábosba. Beleteszem a tojásokat, simára keverem. Alacsony lángon besűrítem, és ha kell, újra átszűröm. Hozzáadom a sót és a vajat is, és elkeverem, hogy elolvadjon. 

3. Egy tiszta tálba teszem, a tetejére fóliát nyomkodok, és hideg helyre teszem, hogy gyorsan kihűljön. Ha nem tudom kitenni a hideg levegőre, jeges fürdőbe teszem az edényt, és a krémet kevergetve hűtöm le. 

túró citrom narancs fánk kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr575805487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása