KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2018. április 03., kedd komment

2018. április 03., kedd komment

Viszlát Húsvét! Karamellizált banános kalácspuding

 

kala_cspuding1.jpg

A húsvéti utáni maradék kalács legeslegjobb felhasználási módja következik. 

Ez az a receptem, amiért rengetegen könyörögtek már, de eddig féltve őriztem a titkát. Néha változtatgatok is rajta, és mindig csak egyre jobb lesz. Régebben mindig csurgattam a tetejére plusz karamellt, de az is előfordult, hogy még forrón egy vaníliafagyi gombócot nyomtam a tetejére, és arra kanalaztam a sós karamellt. Egy biztos, langyosan érdemes enni. Nem tűzforrón és nem is a hűtőből kivéve, hanem csakis langyosan. 

Karamellizált banános kalácspuding

(4 adag)

a kalácspudinghoz: 

250 g szikkadt kalács

230 ml habtejszín

200 ml tej

1/2 vaníliarúd kikapart magjai

80 + 20 + 100 g Koronás Kristálycukor

3 tojás

a karamellizált banánhoz: 

4 db banán

egy csepp citromlé

2 ek víz

 

1. A sütőt előmelegítem 150 fokra (légkeverésest 130-ra). Egy kerámia piteformát (vagy egy mély tepsit) kivajazok. 

2. A kalácsot felkockázom, de akár tépkedhetem is. Egy mély tálba teszem. 

3. Felteszem főni a tejszínt, a tejet, a vaníliarúd magjait és a 80 g cukrot. Eközben kikeverem a tojásokat a 20 g cukorral. Ha a tejes keverék felforrt, a tojásokhoz csurgatom, közben azokat folyamatosan kevergetem, hogy össze ne ugorjanak. A kalácsra öntöm, és hagyom így állni min. 5 percig. 

4. A banán felkarikázom. A cukorból karamellt készítek a citromlével és a vízzel. Ha már aranybarna, beleszórom a banánt, és kb. 2 percig főzöm benne. 

5. A kalács felét az előkészített tálba öntöm, rákanalazom a banán felét, ezt lefedem a maradék kaláccsal, végül a tetejére szórom a maradék banánt. 25 percig sütöm, és ha már nem tűzforró, tálalom. 

A húsvéti recepteket idén a Koronás Cukor támogatta. (x)

húsvét banán kalács desszert karamell uzsonnára vacsorára kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr8113804392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása