KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. február 04., csütörtök komment

2010. február 04., csütörtök komment

Majdnem egészséges: Almás sütemény kínai ötfűszerrel

Te jó ég, én most komolyan leírtam ezen az oldalon, hogy "egészséges"?! Én, aki néha azon aggódom, szisztematikusan nyírom-e ki a szeretteimet az édes kis szervezetükbe bevitt heti cukormennyiséggel? Egészséges sütemény márpedig nincs, senki soha ne is álmodjon róla! És még legyen finom is, mi?

Almás sütemény kínai ötfűszerrel
(az egykilós sütőkenyérformára elegendő adag)

2/3 csésze liszt
2/3 csésze teljes kiőrlésű liszt
3/4 teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál kínai ötfűszer keverék (így lehet kapni, de valójában fahéj, ánizs, bors, szegfűszeg és kömény van benne)
egy csipet só
2 tojás
1/2 csésze világosbarna cukor
2/3 csésze növényi olaj
2 nagy alma
1/2 csésze aszalt gyümölcs (én vörösáfonyát használtam, de aranymazsola jobb lett volna)
1/2 csésze durvára vágott dió

(1 csésze=250 ml)

1. Vajazd ki és béleld ki a formád sütőpapírral. Melegítsd elő a sütőt 180 fokra.
2. Szitáld egy tálba a kétféle lisztet a szódabikarbónával, a fűszerrel és a sóval.
3. Egy másik tálban egy kézi habverővel keverd össze a tojásokat (nem kell habosra, csak hogy összetörjenek), add hozzá a cukrot, majd az olajat is, jól keverd el. Szórd bele a lisztes részt.
4. A reszelő nagylyukú oldalán reszeld le a meghámozott almákat. Add a tésztához, ezt kövesse az aszalt gyümölcs és a dió.
5. Öntsd a formába, simítsd el a tetejét. Süsd 40 percig. 10 percig hagyd a formában kihűlni, utána borítsd egy tálra. Melegen finomabb, hidegen viszont könnyebb vágni.

Recept: Nick Malgieri: The Modern Baker

alma sütemény kezdőknek is teához

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr635141279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

örülök! én bizonytalan voltam ebben a receptben, jól jönnek az ilyen visszajelzések!
megsütöttem ezt a kenyeret, az ötfűszert variáltam csak, annak függvényében, hogy éppen mi volt otthon, és annyira elképesztően finom lett, hogy szinte egyedül ettem meg egyetlen nap alatt. köszönet ezért a klassz receptért!
igen, az ötfűszert alapvetően sós ételekhez használják. én ezt használom mézeskalács fűszerkeverék helyett, de még az almáspitéhez is. megnézem, köszönöm.

nyarikonyha 2010.02.04. 22:22:00

ötfűszert ma a kínai bordáskelemhez használtam. gurítottam neked egy körkérdést. ha időd engedi nézz be, és kíváncsian várom a választ. a te esetedben a pályaelhagyás/váltás témára is.
hmm, nagyon szeretem az ilyen gyümölcsös kenyereket! :) guszta lett és a fotó is tökéletes! na meg az a háttérszín telitalálat! ;)
süti beállítások módosítása