KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. augusztus 17., kedd 2 komment

2010. augusztus 17., kedd 2 komment

Egy nyár egy desszertben: Levendula panna cotta, posírozott rebarbara, mandula ropogós


Ezt az egyszerű panna cotta receptet vettem ehhez alapul, azzal a különbséggel, hogy a vanília helyett a még meleg tejszínbe egy evőkanál szárított levendulát tettem, hagytam állni 10 percig, majd leszűrtem. Őszintén szólva csak idén barátkoztam össze a levendulával, túlságosan virágízűnek találtam eddig, viszont mértékkel használva izgalmas dolgok jöhetnek ki belőle. A TV Paprika cukrászverseny egyik fordulójára egy levendulás-sárgabarackos macaront vittem többek közt (Mihályi László nem akarta elhinni, hogy tényleg én csináltam).
Az idén nyáron agyonpróbálgatott rebarbarát most vörösborban főztem 5-10 percig, a borba csillagánizst, szegfűszeget és mézet tettem.
A mandularopogós ötletét Johnny Iuzzinitől loptam: néhány réteslapot mézes olvasztott vajjal egymáshoz ragasztottam, a rétegek közé mandulaport szórtam (ami ezen a nyáron nélkülözhetetlen alapanyaggá vált a konyhámban), aztán két sütőlap közé préselve aranybarnára sütöttem.

levendula gyümölcsös desszert rebarbara haladóknak vacsora vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr965141250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hmmmm! Nyamm! Én levendulát vanília fagyiba és créme brulée-be is szívesen teszem!

A macaront is megkóstolnám. (Ám Mihályi fagyijai igencsak felejtősek... :-) )
Wow! Komoly!

Én még csak úgy csináltam amarettis-rebarbarás rétest, hogy durvára tört amarettit szórtam a lapok közé, elég sikeresnek bizonyult.
Ha újra édességpárti leszek, mindenképpen kipróbálom!
süti beállítások módosítása