KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2015. január 22., csütörtök komment

2015. január 22., csütörtök komment

Szánj rá időt: Almatorta vaníliakrémmel

almatorta_1.jpg

Hogy mi fogott meg ebben az almatortában? Megtetszett, hogy a vaníliakrémmel együtt sül meg + a fehérboros almakompót, ami a közepén figyel. 

Almatorta vaníliakrémmel

(12 szelet)

a vaníliakrémhez: 

300 ml teljes tej

60 ml desszertbor

1/2 vaníliarúd

110 g kristálycukor

5 db tojássárga

20 g búza finomliszt

10 g kukoricakeményítő

a kompóthoz: 

330 g kristálycukor

180 ml víz

75 ml desszertbor

5 db alma

1 db citrom leve

a tortához: 

280 g kristálycukor

200 g puha vaj

2 egész tojás + 1 sárgája

375 g liszt

2 tk sütőpor

1/2 tk só

1 és 1/2 tk őrölt fahéj

150 g tejföl

1 db alma

1 csomag vaníliás cukor

1. A vaníliakrémhez előkészítek egy kb. 20 cm átmérőjű tortakarikát vagy szilikonformát. Ha olyan karikát használok, aminek nincs alja, kibélelem folpackkal, és egy tálcára teszem. 

2. A tejet felforralom a borral, a vaníliarúddal és a kikapart magjaival, valamint a cukor felével. 

3. Kikeverem a sárgákat a maradék cukorral, a liszttel és a keményítővel. 

4. A forró tejet lassan a tojásokhoz öntöm, és közben folyamatosan keverem. Visszaöntöm az egészet a lábosba, és folyamatos kevergetés mellett besűrítem. 

5. Az előkészített formába kanalazom, és hideg helyre teszem min. 3 órára, hogy megdermedjen.

6. A kompóthoz felteszem főni a cukrot a vízzel. Az almákat meghámozom, 8-felé vágom, és a sziruphoz adom. Beleöntöm a bort és a citrom levét is. 

7. 15 percig főzöm, hogy sziruppá sűrűsödjön az alma körül a folyadék. Hagyom kihűlni, aztán leszűröm. A levét félreteszem a tálaláshoz. 

8. Ha a kompót és a vaníliakrém is kihűlt, előveszek egy 23 cm átmérőjű tortaformát. Kivajazom, az alját kibélelem sütőpapírral.

9. A tésztájához a cukrot alaposan kikeverem a vajjal. Hozzáadom a tojásokat. 

10. A lisztet elkeverem a sütőporral, a fahéjjal és a sóval. A tejföllel felváltva, két részletben a vajas részhez keverem. 

11. A forma aljára simítom a tészta felét. Erre teszem a vaníliakrémet, arra pedig a kompótot. Rákanalazom a maradék tésztát, és ezt is elsimítom. 

12. Az almákat lehelet vékonyra gyalulom, és elrendezem a torta tetején. Nem érdemes túl sokat rátenni, mert nem sül át rendesen a torta teteje. Megszórom a vaníliás cukorral. 

13. 180 fokon (légkeverésesben 160 fokon) 1 óra 45 percig sütöm. Ha túlságosan megbarnulna, sütés közben letakarom alufóliával. 

14. Ha megsült, várok fél órát, aztán kiveszem a formából. Langyosan is elég jó, hidegen meg pláne. Tálaláskor meglocsolom a maradék almasziruppal. 

Recept: Gourmet Traveller

 

alma torta gyümölcsös vanília haladóknak délutáni vendégség

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr527098403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megcsináltam, de nekem brutál édes lett, még úgy is hogy a kompótba kb. 25, a tésztába kb. 20 dkg cukrot raktam. Mondjuk a puding is elég édes, szerintem ahhoz is elég kb. 4 ek. cukor. De az ötlet nagyon jó, szerintem majd újra próbálkozom még jobban lecsökkentett cukoradagokkal...
Főtt krémet és főtt almát teszünk bele, akkor miért kell még másfél óráig sütni?

Miért nem jó a tésztát megsütni, rátenni a meleg pudingot és a meleg almát és állni hagyni?
@Krumpli Bogart: én egy órát sütöttem, az is elég volt. Szerintem a puding nem bírná el az almát, de így hogy a tészta közrefogja, szépen lehet szeletelni. A fahéjas tészta elég sűrű, láttam hogy az eredeti receptben író van, azzal biztos folyékonyabb (én pl. csak kanalazni tudtam a tetejére, elsimítani már nem).
Ha a tejet borral forralom,az osszerantja nem?
Vagy Nektek mi a desszertbor?
Nekem a Tokaji szamorodni pl..Az osszerantotta a tejet, es lett belole savo meg nyersturo. :-/
@nmlss: Nekem nem rántotta össze, én is valami hasonlót használtam. Sajnálom, hogy így jártál.
süti beállítások módosítása