KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2011. augusztus 06., szombat komment

2011. augusztus 06., szombat komment

A kéz, ami magam felé hajlik: Óriás áfonya-szeder macaron


Most egy kicsit magamat kényeztettem, csupa olyan dolgot pakoltam össze, amit én külön-külön is nagyon szeretek. Ez egyben azt is jelenti, hogy a családban én vagyok az egyetlen, aki ezt képes szőröstül-bőröstül megenni. Van, aki a vaníliakrémet szereti, van, aki a macaront, de olyan, aki a macaront, az áfonyát, a szedret és még a vaníliakrémet is, na olyan egy sem. Márpedig véletlenek nincsenek...

Óriás áfonya-szeder macaron
(2 db)

A macaronhoz:
1 adag macaron, amiből 4 db 15 cm átmérőjű, amit habzsákból, spirálban nyomtam ki

Az áfonya coulis-hoz:
250 g áfonya
40 g cukor
50 ml víz
1 tk citromlé

Az áfonya felét a cukorral, a vízzel és a citromlével együtt egy lábosba teszem, felforralom, 5 percig bugyogtatom, aztán botmixerrel pépesítem. Hozzáadom a maradék áfonyát, lehűtöm.

A kedvenc vaníliakrémemhez (mousseline):
475 ml teljes tej
100 g cukor
1 vaníliarúd
5 tojássárga
25 g kukoricakeményítő
150 g puha vaj

1. A tejet a cukor felével, a vaníliarúddal és a kikapart magjaival felforralom. Közben a tojássárgákat a cukor másik felével és a kukoricakeményítővel kikeverem. A tejjel temperálom (ráöntöm a tej felét), majd visszaöntöm az egészet a lábosba, és folyamatos keverés mellett besűrítem. A vaníliarudakat kihalászom belőle, már nem lesz rá szükségem.
2. Az elkészült cukrászkrémet keverőgépbe öntöm, és a habverővel langyosra hűtöm. Hozzáadom a puha vajat, és simára keverem. Lehűtöm, habzsákba töltöm.



A macaron összeállításakor alulra egy 15 cm-es macaron kerül, arra mousseline, arra áfonya coulis, köré friss szeder, a tetejére egy újabb nagy macaron, arra még a saját áfonya-szeder lekvárommal betöltött, normál méretű macaront teszek a gyümölcsök mellé.

szeder vanília áfonya macaron vacsora vendégség vállalkozó szelleműeknek

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr675141161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyon jól néz ki! A színe valami csodálatos. Még soha nem készítettem macaront, pedig már nézegetem egy jó ideje, de kicsit félek tőle, mert sok helyen olvastam, hogy elég könnyű elszúrni... Most, hogy itt az ősz, bevonulok a konyhába és ezt is kipróbálom! :)
igen, kell hozzá cukorhőmérő, amit én az ebayről rendeltem, mert így olcsó volt, de biztosan lehet itthon is kapni.
a tojásfehérjét azután mérem, hogy beletettem a cukrot.
hajrá!
még egy kérdés, mert azt már eldöntöttem, hogy ezt tényleg megsütöm, nekem minden bejön ebben az összetételben. Amikor azt írod, hogy felmelegíted 118 fokra, majd lehűtöd 50 fokra, azt egy ételhőmérővel csinálod? ha igen, azt hol lehet kapni? és a tojásfehérjét is megméred? Pirikenagyi
pirikenagyi, bárcsak mindennap lenne miről írnom, de ki tudna annyi sütit megenni?
gmx, köszönöm!
Óóóóó! Erre nincs is szó.
én úgy, de úgy szeretném, ha te minden nap írnál. pirikenagyi
most szóltok? alig bírtam egyedül megenni! ;-)
a másikat nekem csinaltad ugye!??
Én szívesen megeszem :)
Igazän mesebeli! Gyönyörű!
süti beállítások módosítása