KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2013. április 03., szerda 8 komment

2013. április 03., szerda 8 komment

Levezetés: Kókuszos tapióka puding édes-savanyú ananászkockákkal (cukormentes)

tapioca_ananász2.jpg

Faramuci helyzet, hogy a böjtök általában egy-egy nagy zabálásban csúcsosodnak ki. Nem lenne logikusabb fordítva? Ez a desszert tipikusan jól jönne egy húsvét utáni diétához.

Kókuszos tapiókapuding édes-savanyú ananászkockákkal

(6 adag)

a pudinghoz:

4,5 dl kókusztej

4,5 dl tej (ha vegán, akkor mandulatej)

1 ek agáve szirup

75 g aprószemű tapiókagyöngy

a gyümölcshöz:

1 db ananász

2 db lime

1 db vaníliarúd

 

  1. Felforralom a kókusztejet a tejjel, hozzáadom az agáve szirupot és a tapiókagyöngyöt, és kb. 20 perc alatt, többször is megkeverve besűrítem.
  2. Elosztom 6 tálkában, és hagyom szoba-hőmérsékletűre hűlni.
  3. Az ananászt megpucolom, apró kockákra vágom. Hozzáreszelem a lime-ok héját, belefacsarok egy evőkanálnyit a levéből, és hozzákaparom a vaníliarúd magjait. A tapióka pudinghoz tálalom.

kókusz ananász lime cukormentes középkezdő

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr335193844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olyan jól hangzott ez a dolog, hogy idekattintottam, aztán döbbenten láttam, hogy agáveszirup. Az meg mi? Úgy kéne elképzelni, mint a juharszirupot, vagy hogy? Sose hallottam róla.

Mondjuk a tápiókát is csak névről ismerem...:)
@Llychllyn: Az agáve egy édesítőszer, de ebben a receptben bármilyen másikat is használhatsz helyette, csak én éppen most ezt választottam. Édesítheted pl. nyírfacukorral is, hogy cukormentes maradjon.
@Llychllyn: teszkóban, spárban kapható.
de a tápiókát én se tudom, honnan.
Atyaúristen!
Borzalmas lehet...
Van egy ismerősöm, aki hasonlóan csak és kizárólag reformnak és elmondhatatlanul egészségesnek titulált alapanyagokból főz. Az egy dolog, hogy minden 4x annyiba kerül, mint az átlag alapanyag, de cserébe rossz is.
Mindig próbálkozik baráti összejövetelekre ezt-azt készíteni, de valahogy soha nem jön össze neki, és valami miatt (a gáz volt a rossz, a tepsim nem oké, a sütőm hülyéskedik...) mindig ehetetlen lesz, amit készít. Elküldöm neki ezt a receptet, feltehetőleg így ránézésre, ennek is az lesz a sorsa, mint a többinek...
@Babette_: általában ázsiai boltokban kapható a tapióka, az agáve szirup pedig szokott lenni az aldiban a bio részen.
@édesem: hát itt felénk bezárt az egyetlen ázsiai bolt..
Megcsináltam,mangószósszal,isteni,én imádom,kösz Szonja!
süti beállítások módosítása