KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. február 22., hétfő 4 komment

2010. február 22., hétfő 4 komment

Még, még, még: Sáfrányos crème brûlée


Nem tudom, még hány bőrt lehet a crème brûléeről lehúzni (terveim szerint sokat), és azt sem tudom, hogy lehet-e az eredetinél (sima vaníliás) jobbat csinálni, de én részemről rajta vagyok az ügyön.

Sáfrányos crème brûlée
(4 adag)

450 ml tejszín
50 ml tej
1 rúd vanília
1 fahéjrúd
egy csipet sáfrány
1 narancs héja lereszelve
5 tojássárgája
75 g kristálycukor + a tetejére

1. A tejszínt és a tejet öntsd egy lábosba, dobd hozzá a fűszereket (a vanílía magjait kapard ki) és a reszelt narancshéjat. Forrald fel, hagyd fél órát állni. Szűrd le, melegítsd fel újra.
2. Keverd ki a tojássárgákat a cukorral. Folyamatosan keverve lassan öntsd hozzá a tejszínes keveréket.
3. Oszd el a tálkákban. Egy 150 fokra előmelegített sütőben tegyél a tepsire egy mély sütőtálat, állítsd bele a krémes tálkákat. Önts köréjük forró vizet, hogy felérjen a kis tálkák feléig. Süsd 30-35 percig, enyhén remegősre. Hagyd néhány órát állni hideg helyen.
4. Konyhai fáklyával karamellizálj a krémek tetejére cukrot. Azonnal tálald.

Crème brûlée alaprecept a BBC Foodról.

desszert sáfrány középhaladó vacsora vendégség crème brûlée

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr755141275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a libamájas nagyon jó dolog, egy időben volt a klasszban is. és kösz a blikket ;-)
Én már túl vagyok a zöld teáson, a kókuszos-málnavelős, a libamájason és egyszer csináltam csokisat is, de azt elmértem, kicsit sűrű lett:-). A kókuszos volt az egyik legjobb a sima mellett.
Én eddig csak vaníliásat kóstoltam, de szerintem kedvencem lenne ez a sáfrányos, na meg a csokis és a levendulás is. :) húzzad csak a bőröket, én nagyon csípem! :D

Gasztromami 2010.02.22. 14:41:00

Nekem a mentás és a levendulás a kedvencem, de ettem már csokisat is. Na persze a "sima" vaníliásnak sem tudok soha ellenállni.
süti beállítások módosítása