KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2010. szeptember 17., péntek 8 komment

2010. szeptember 17., péntek 8 komment

Best of keksz I.: Csokoládés csokikeksz (David Lebovitz)


Kekszet csinálni gyerekjáték. A legjobbakat is gyerekjáték megcsinálni, a receptekre rátalálni viszont nem könnyű. A magyar kekszkultúra megállt a linzereknél (egy rész porcukor, két rész vaj, ami általában margarin, három rész liszt), de ki akar mindig száraz sz*rokat enni...
A mogyoróvajas díjnyertes már megvan, és nagy kedvenc a rozmaringos-szilvalekváros is.
Ennek a Lebovitz-recept alapján készült keksznek az érdekessége, hogy nagy mennyiségű olvasztott csokoládé, és kisebb mennyiségű liszt adja az alapját. Nagy érdeme, hogy kívül ropogós, belül pedig puha, gyengéje, hogy szerintem egy kicsit édesebb a kelleténél. Ennyi csokival nem is csoda.

Csokoládés csokikeksz
(40 darab)

450 g étcsokoládé
60 g vaj, felkockázva
70 g liszt
1/2 teáskanál sütőpor
1/4 teáskanál só
4 szobahőmérsékletű tojás
350 g cukor
320 g étcsokoládé, felkockázva
100 g dió, megpirítva, durvára aprítva

1. A 450 g csokoládét és a vajat felolvasztom.
2. Egy kis tálban összekeverem a lisztet, a sütőport és a sót.
3. A tojásokat a cukorral jól kihabosítom.
4. Belekeverem az olvasztott csokoládét, aztán beleforgatom a lisztes részt, majd a csokoládé- és a diódarabokat. Fél órára a hűtőbe teszem.
5. A sütőt 175 fokra előmelegítem, két tepsit sütőpapírral kibélelek. Egy fagylaltkanállal kb. 4 cm átmérőjű halmokat adagolok, egymástól legalább 3 cm-re. 9 percre bedugom a sütőbe, de az ötödik percnél megfordítom a tepsiket, hogy egyenletesen süljenek a kekszek (én a légkeverésesben is meg szoktam forgatni, sőt, az alsó és a felső tepsit megcserélem). A keksz akkor jó, ha a széle már megsült, de a közepe még puha.
6. Hagyjuk a cookie-kat a tepsin annyira kihűlni, hogy könnyen áttehessük egy tortarácsra teljesen kihűlni.

Recept: David Lebovitz: Ready for Dessert

cookie keksz kezdőknek is

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr335141240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a csúnya internet elnyelte az előző kommentemet, ha egyszer mégis megjelenik, sorry. Szóval megsütöttem hétvégén, csak kicsit mertem csökkenteni a cukrot az állag miatt (30 dkg-ra), viszont egy evőkanál lisztet kiváltottam kakaóporral, plusz hozzátettem egyet. Édes persze így is, de szerintem nem zavaróan, ma elfelejtettem bevinni (ez azért mégis jelez valamit) bevinni tesztelteni a kollegáimmal, de majd holnap. Finom.
millie, majd muszáj elmondanod, miket szereztél!
Ezt a receptet már én is nézegettem...de még mindig nem csúszik az édesség. Pedig nemsokára megérkezik az újabb amazonos könyvszállítmány...
Lívia, igen, tényleg inkább a cukor miatt történt ez így. de vajon kevesebb cukorral is megőrizné ezt az érdekes állagot? ki kell próbálnom.
lucilla, köszönöm szépen! nagyon jók a kekszek nálad!

lucillaposta 2010.09.17. 15:12:00

Szia,
kaptál tőlem egy díjat, nézz be hozzám.
Fúúú, ez elég brutális! Brutálisan jó! :D
uuuu, de tetszik
Chili & Vanília receptje alapján rendszeresen készítem, néha mogyoróval, néha pisztáciával. Szerintem a rengeteg cukor miatt édesebb a kelleténél. Én a felhasznált csoki ízétől függően szoktam csökkenteni a cukor mennyiségét.
süti beállítások módosítása