KezdőKözépkezdőHaladóKözéphaladóVállalkozó szelleműeknek

edesem-uzlet.jpg

2011. február 20., vasárnap 2 komment

2011. február 20., vasárnap 2 komment

Határozottan életigenlő: Pisztáciás panna cotta amarettós meggyel


Egy ideje már próbálkoztam természetközeli pisztáciaízt kicsiholni valamiből. Egy-két csalódás után rájöttem, hogy egész, sózatlan, tisztított pisztáciaszemekkel nem sokra megyek, alig van valami ízük. Előbb-utóbb az is gyanús lett, hogy a pisztáciafagylaltból ismert íz valójában a természetben nem fellelhető, legalábbis nem pisztáciaként. Próbáltam fagylaltpasztát tenni süteményekbe, volt súlyos eset is, de a Fabbri pasztája egészen használható volt az ijesztő zöld színe ellenére, bár otthonra nyilvánvalóan semmi értelme beszerezni egy doboznyit sokezer forintért. Ehhez képest határozott előrelépés volt ennek a francia cégnek az állítólag természetes pisztáciaaromája (habár nálunk az aroma nem számít természetesnek, csak a kivonat), ami színtelen és kellemesen lágy ízű.
Maga a panna cotta ugyanolyan pofonegyszerű módon készült, mint ez a korábbi, csak pisztáciaaromával ízesítettem. A tetejére került meggyhez a mirelit gyümölcsöt lassan kiolvasztottam, adtam hozzá egy kevés cukrot és Amaretto likőrt. Ennek a tetejére pedig karamellizált mandulaforgácsot tettem.

pisztácia mandula panna cotta kezdőknek is ebéd után

A bejegyzés trackback címe:

https://edesem.blog.hu/api/trackback/id/tr805141197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amíg vannak ilyen bejegyzések, tutira nem fogom abbahagyni! :-)
gyakran eszembe jut, hogy jaj neadjisten, hogy beleunjon Edesem a blogirasba es felfuggessze ezt az oldalt mielott lementem a kedvenc receptjeimet (ami lassan kezelhetetlen mennyisegure duzzad). de remelem meg sokaig marad a blog, mert a klassz kepekkel s minden "nagyon ott van" :)
süti beállítások módosítása